ГАЛЕРИЯ НА ДУМИТЕ
ГАЛЕРИЯ НА ДУМИТЕ
Голи са без книги народите, голи са безкнижните души, ненапоявани от Божия дъжд на буквите.
Св. Константин-Кирил Философ
Музикален логос
Джу Пейбин



Естетическа мисъл и творчески тенденции при Тан Сяолин

Изключително сме щестливи да публикуваме статията на китайския композитор и музиковед, която се отнася за творческата дейност на Тан Сяолин. Този известен китайски композитор се изявява през първата половина на миналия век и е бил високо ценен от западноевропейски композитори, един от които е Паул Хиндемит. Текстът се стреми да обхване най-важните принципи от композиторската мисъл на Тан Сяолин, които го правят известен извън неговата родина.
(Бел. Преводът на предоставения текст е от китайски и е възможно да има известно несъвършенство от езиково естество в отразяване на оригиналния авторски текст.)
Благодарим на автора Джу Пейбин и публикуваме кратка негова биография:
Джу Пейбин (р. 1972 г.) е композитор и музикален теоретик. През 1996 г. и 2008 г. завършва последователно Тиендзинската музикална академия и Сямънския университет, като се обучава при известния музиковед и педагог Бао Юенкай и придобива бакалавърска степен по литература и магистърска степен по изкуство. През 2016 г. благодарение на отличния си успех е приет в Националната музикална академия-София, където е редовен докторант по Композиция с научен ръководител -известния композитор и пианист проф. Красимир Тасков. Понастоящем е член на Китайската асоциация на музикалните дейци, Китайската асоциация по музикално творчество, доцент и ръководител на Школата по композиране към Тиендзинската музикална академия, гост-лектор към групата „Образование в девет удара“, както и член на журито на международния конкурс „Лиминчунсяо“.
Представителни произведения: „Музикални картини от Макао: Избрани произведения за пиано от Джу Пейбий“, оркестралната творба „Спомени край уханния ручей“ и др.; автор е на поредица от теоретични произведения като „Изследване върху хармонията в „Йен Хуан Фън Цин“, „Зовът в „Мистерия“: анализ на Соната №6 на Скрябин, „Основни принципи на музиката“, „Учебник по аудиовизуални слухови упражнения“, „Създаването и изпълняването на 24 прелюдии за пиано от Фр. Шопен“. Изнася големи публични лекции в Пекинския университет, Тиендзинската библиотека, Тиендзинския педагогически университет и др. на тема „Навлизане в творчеството на Шопен през умонастроението на древните китайски стихове“.
Награди: през май 2005 г. на 30-тото издание на международния конкурс за изпълнения на акордеон, неговото произведение „Спомени край уханния ручей“ печели втора награда за ансамблово изпълнение (първа не се присъжда). През юли 2009 г. нотният запис за пиано и компакт-дискът на „Йен Хуан ФънЦин“ са отличени с книжната награда на четвъртото издание на конкурса на китайските издателства и наградата за аудиовизуално електронно издание. През януари 2013 г. неговата теоретична разработка „Изследване върху хармонията в „Йен Хуан Фън Цин““ е удостоена с национална първа награда за постижения в областта на реформирането на учебните курсове на ниво основно образование.

Чети публикацията

Уникални посетители: 689