ГАЛЕРИЯ НА ДУМИТЕ
ГАЛЕРИЯ НА ДУМИТЕ
Голи са без книги народите, голи са безкнижните души, ненапоявани от Божия дъжд на буквите.
Св. Константин-Кирил Философ
Музикален логос
Елица Мирчева



Сравнителен анализ на „Прелюд“ из Три пиеси – „Прелюд, Ноктюрно и Етюд“ на Веселин Стоянов и „Прелюд“ на Филип Павлов

Прелюд из Три пиеси от Веселин Стоянов и Прелюд (посветен на Веселин Стоянов) от неговия предан дълбоко уважаващ го ученик Филип Павлов.
Пресечната точка между двете произведения в аналитичен, но емоционален изпълнителски анализ на младата Елица Мирчева.
Това е редактиран вариант на курсовата ѝ работа, разработена по дисциплината „История на българската музика”, водена от проф.д-р Емилия Коларова в ТКДФ в НМА „Проф.П.Владигеров”, където Елица е студентка в V курс, специалност “Хорово дирижиране” в класа на проф. Теодора Павлович.
Пианистка с редица успехи на наши и международни форуми, с тънка чувствителност към багрите на звука, дълбоко съдържателен поглед към тънките нюанси на композиторските стилове, невероятно сценично излъчване, съчетано със стабилност и отдаване на звуковата материя.
Пиесата на Ф.Павлов е изпълнявана многократно от нея на концерти и конкурси, като звуковият материал, който прилагаме е от представянето на Прелюда от Филип Павлов на концерт в рамките на Академични пролетни четения’2017.
Като студентка по дирижиране, младата наша музикална надежда намира едно друго амплоа, където преоткрива своя многопосочен талант.
Текстът е дело на добре премислящ музикалната фактура изпълнител, който се опитва да остави своя поглед към произведение, което по думите на автора Филип Павлов, изпълнява изключително успешно.
Моята благодарност и на доц. д.и. Мариана Булева за великолепната редакторска намеса, която превърна курсовата работа в сериозно научно четиво.

Чети публикацията

184_veselin_stoianov

Филип Павлов

Уникални посетители: 350